Demam sekeluarga

14469592_10208993501946027_6370915997731330334_n

Hujung minggu kembali lagi..kadang rasa macam sekejappp jek seminggu tu..ehe.. Kalini hujung minggu penuh dugaan. Dugaan menguji kesabaran sejak bergelar anak 6 ni. Sebelum ni tak pernah anak2 demam sambil muntah2..biasanya demam je..tak adala sampai muntah-muntah tu. Walaubagaimanapun tetap bersyukurrr sebab anak-anak tak sihat bila hujung minggu..maksudnya tak de la umi terpaksa ambil cuti dan tak ada la nak risau […]

Read more

Menariknya Deko Rumah Secara Bajet

Bila masuk bab mendeko jek semua seronok kan? Cuma yang tak seronoknya tang nak keluarkan modal…hihhi..Kadang tu rasa nak beli macam-macam nak hias rumah kita kasi cantik kan? Tapi bila tengok  harga terus simpan hasrat hati tu diam-diam :). Okeylah..meh nak share sikit. Dulu saya tak berpeluang nak hias rumah cantik-cantik. al maklumlah..masa anak-anak masih kecil mereka suka menunjukkan bakat-bakat […]

Read more

Tips Uruskan Stress Dengan Mudah

Alhamdulillah..pertama sekali saya besyukur sangattt sebab diberi kesihatan yang baik oleh Allah dan diberi kesempatan untuk tulis entry kalini..okay Harini nak share dengan semua..bagaimana saya uruskan stress. Tak dinafikan stress boleh dihadapi oleh sesiapa sahaja, dimana jua dan bila-bila masa sahaja. Jadi menjadi tugas kita untuk menguruskan stress dengan betul. Kerana stress yang tak dikawal akan mendatangkan kesan buruk bukan […]

Read more

Cara Saya Atasi Masalah Kebas Kaki Dan Tangan

kebas

Bila sebut bab kebas kaki tangan jek memang agak merisaukan…mau nye tak risau..bila-bila masa dan kat mana-mana pun boleh kena. Dahla sakit…dan kadang ambil masa agak lama untuk hilang sakit…seriauuuu… Dulu sihat…sekarang?? Sebelum kahwin dulu masalah-masalah macam ni tak pernah dialami pun…tak pernah faham apa itu sakit tumit, sakit pinggang, lenguh-lenguh kaki tangan dan badan..biasa duk dengar jek mak cakap […]

Read more

Ditimpa Ujian Ketika Ramadhan, 7 Sekeluarga Terlibat Kemalangan Termasuk Bayi 9 Bulan

13419277_10208171026824663_1852603235116515316_n

Keseronokan menyambut bulan Ramadhan tahun ni cukup mengujakan kami sekeluarga kerana tahun ni bulan puasa jatuh dalam musim cuti sekolah. Jadi apa yang seronoknya? Sudah tentulah sebab kami berpeluang menyambut hari pertama ramadhan di kampung halaman tercinta. Hari pertama ramadhan aku sukaaa sangattt sebab dapat sahur dan berbuka dengan makayah. Adik-adik pun ada masa tu. Maklumlah..jarang sangat dapat berkumpul ramai-ramai […]

Read more

Berpuasa dan Menyusu

Alhamdulillah berjaya juga ganti puasa walaupun tengah nyusu badan si hana…mula-mula risau jugak kot-kot tak leh tahan, maklumlah..biasanya lepas nyusu hana ataupun lepas mengepam akan menggigil laparrr..hihhi. Kalini alhamdulillah..walaupun berpuasa saya masih boleh buat stok untuk kesayangan hana..masih boleh direct breastfeed hana. Dan alhamdulillah badan tak lah lesuuu sangat. Tahun ni ken ganti puasa banyak jugak..12 hari ><, sebab dulu […]

Read more

Pengalaman Ngeri Sakit Batu Karang

sakit batu karang

Pengalaman ngeri yang pernah saya lalui bila disahkan hidap batu karang dalam buah pinggang. Ya Allah sakitnya tak boleh nak cerita dengan kata-kata. Hanya orang yang pernah hadapi masalah yang sama tahu bagaimana sakitnya. Cerita saya ni 2 kali mengandung dan alami sakit batu karang. Kali pertama disahkan ada batu karang semasa mengandung anak kedua. Masa tu saya selalu diserang […]

Read more

Pengalaman Ke ICT Shah Alam Agak Mendukacitakan

ict shah alam

Cuti sekolah bulan Mac haritu kami sekeluarga jalan2 ke Ict Shah Alam. Ni first time kami ke sana. Anak-anak asyik sebut jek…sebab cuti kalini kami tak balik kampung…anak-anak bosan dah kot duk umah lama sangat…hihi. Biasa kami habiskan masa cuti kat kampung…tak ada la anak-anak bosan sangat sebab kat kampung macam-macam aktiviti mereka boleh buat. Mane taknya bukak jek mata […]

Read more

Petua Kurus Cepat Dan Selamat Tanpa Ubat Kurus

Assalamualaikum….cuti2 ni bolehla ambil kesempatan luangkan masa yang berkualiti dengan keluarga. Tak kisah nak pergi jalan-jalan ke..duk dekat rumah aje pon boleh…buat aktiviti bersama anak-anak. okeh..harini nak bagitau rahsia geng2 saya majoriti dah berjaya menurunkan berat badan..terujaaaaa  wehhh..tengok kawan2 makin kuruss.makin comei cun melecunnn.takkan nak tengok aje kan. serius jeles dengan mereka. Yang bestye mereka kurus bukan sebab makan pil-pil […]

Read more

Taat Suami Kunci Utama Isteri Ke Syurga

sekadar gambar hiasan

Alhamdulillah..syukurr sangattt…teguran sentap dari Allah. Hari isnin lepas saya  ditemukan dengan kawan lama..kawan ni saya panggil…sebenarnya kakak ni dah sama peringkat dengan ibu saya. Dulu kami bertugas di tempat yang sama..kini kakak tu dah pindah tempat baru…tapi dengan kehendak Allah kami ditemukan. Mula-mula sembang tanya khabar je…sambil-sambil tunggu pelajar kami yang jalani pertandingan catur peringkat sekolah. Dari dulu saya kenal kakak ni, […]

Read more
1 2 3 20