10 makanan terbaik untuk kesihatan mata

Mata merupakan salah satu deria yang sangat penting bagi kita, namun ada juga segelintir yang mengalami masalah mata, sama ada rabun jauh, rabun dekat ataupun silau. Adakah masalah-masalah itu tak dapat diatasi? Setiap masalah ada jalan penyelesaiannya, begitu juga mata. Zaman serba moden ni, pelbagai jenis rawatan yang dapat digunakan untuk mengatasi masalah-masalah berkaitan mata. Namun, sebaik-baiknya…langkah pencegahan dalam menjaga […]

Read more

Habuan kaki pancing

Masa awal-awal kawen dulu encik suami takdela suka sangat memancing, seingat aku memang tak pernah la dia pi memancing. Sampaila sejak dua menjak ni dia minat sungguh..maunye tak minat, sekali pergi memang dapat habuan. Bagi aku yang tak minat memancing ni rasa macam…alaa….buang masa jek..pi jela kedai beli ikan yang nak tu, boleh tunjuk-tunjuk aje. Tapi lainn pula bagi kaki […]

Read more

Brownies paling sedap pernah saya buat

14713638_10209151494575744_4205210926710100084_n

Sebelum ni tak pernah tahu apa itu brownies..haha..dahsyat kan? dulu kalau dengar orang sebut brownies je…terlintas alaa macam kek coklat aje…tapi nak buat tak pernah teringin.. sampailah satu masa brwonies begitu famous kat media sosial. Sampai kadang-kadang tu bila skrol jek nampak brownies…bila skrol jek nampak brownies…mula2 buat2 tak tahu..lama2 teringinnnn nyeeee… Seingat aku la kan…pernah satu hari ada majlis […]

Read more

Family Day Makin Mendekatkan Atau Menjauhkan?

Salam ceria semuanya…hepi weekend. Opkos hari weekend ramai yang bawa anak-anak jalan-jalan kan?Kalau tak jalan-jalan makan angin..jalan-jalan cari makan pun okey jugak. Hmm…harini family day tempat kerja suami. Kebiasaannya diorang buat setahun sekali. Kadang rasa best..kadang rasa tak best..hihhi…biasalah tu kan. Kalini family day buat berdekatan tempat kerja diorang aje. Tapi okeylah sebab ada taman mainan kanak-kanak. For sure anak-anak […]

Read more

Tips Untuk Atasi Masalah Susu Badan Merudum Bulan Puasa

Amalkan doa dan zikir untuk menambah susu badan

Alhamdulillah..sedar tak sedar dah masuk fasa ketiga kita berpuasa…harini dah hari ke 21 Alhamdulillah masih diberi nikmat kesihatan untuk terus puasa. Harini saya cuma nak share dengan semua bagaimana nak kekalkan susu badan meriah walaupun kita berpuasa. Saya yakin ramaiiii sangat ibu-ibu dekat luar sana tu hadapi masalah yang sama yang pernah saya sendiri alami. Menyusukan anak dan berpuasa meruapakan […]

Read more

Bagaimana Nak Kempiskan Perut Tanpa Ubat

gatal pada  kemaluan

Assalamualaikum semua…sangattt hottt dengar kalau ada orang tegur…eh..awak pregnant ke..huhhu.. Bila ada yang tegur macamtu maksudnye nampak sangat perut aii dah uncitt huhhu kann.. Perut buncit sering dialami oleh ibu2..terutamanya lepas bersalin..sangat sukar nak hilangkan masalah perut uncitt itu kan..hihi. Kalau sekali orang tegur mungkin kita tak rasa malu sangat tapi kalau ada orang tegur banyak kali..”eh..awak pregnant ke”? huhu..malu […]

Read more

Demam sekeluarga

14469592_10208993501946027_6370915997731330334_n

Hujung minggu kembali lagi..kadang rasa macam sekejappp jek seminggu tu..ehe.. Kalini hujung minggu penuh dugaan. Dugaan menguji kesabaran sejak bergelar anak 6 ni. Sebelum ni tak pernah anak2 demam sambil muntah2..biasanya demam je..tak adala sampai muntah-muntah tu. Walaubagaimanapun tetap bersyukurrr sebab anak-anak tak sihat bila hujung minggu..maksudnya tak de la umi terpaksa ambil cuti dan tak ada la nak risau […]

Read more

Menariknya Deko Rumah Secara Bajet

Bila masuk bab mendeko jek semua seronok kan? Cuma yang tak seronoknya tang nak keluarkan modal…hihhi..Kadang tu rasa nak beli macam-macam nak hias rumah kita kasi cantik kan? Tapi bila tengok ┬áharga terus simpan hasrat hati tu diam-diam :). Okeylah..meh nak share sikit. Dulu saya tak berpeluang nak hias rumah cantik-cantik. al maklumlah..masa anak-anak masih kecil mereka suka menunjukkan bakat-bakat […]

Read more

Tips Uruskan Stress Dengan Mudah

Alhamdulillah..pertama sekali saya besyukur sangattt sebab diberi kesihatan yang baik oleh Allah dan diberi kesempatan untuk tulis entry kalini..okay Harini nak share dengan semua..bagaimana saya uruskan stress. Tak dinafikan stress boleh dihadapi oleh sesiapa sahaja, dimana jua dan bila-bila masa sahaja. Jadi menjadi tugas kita untuk menguruskan stress dengan betul. Kerana stress yang tak dikawal akan mendatangkan kesan buruk bukan […]

Read more

Cara Saya Atasi Masalah Kebas Kaki Dan Tangan

kebas

Bila sebut bab kebas kaki tangan jek memang agak merisaukan…mau nye tak risau..bila-bila masa dan kat mana-mana pun boleh kena. Dahla sakit…dan kadang ambil masa agak lama untuk hilang sakit…seriauuuu… Dulu sihat…sekarang?? Sebelum kahwin dulu masalah-masalah macam ni tak pernah dialami pun…tak pernah faham apa itu sakit tumit, sakit pinggang, lenguh-lenguh kaki tangan dan badan..biasa duk dengar jek mak cakap […]

Read more
1 2 3 20